Romatoid Artrit Ağrısını Kolaylaştırmanın 10 Yolu

RA ile yaşamak

Romatoid artrit için birçok ilaç var , fakat acı veren alevlenmeler hala hayatın bir gerçeğidir. İyi haber şu ki, acıyı azaltmak ve hatta önlemek için yapabileceğiniz birçok şey var.

 

NYU Langone Tıp Merkezi’nde Paskalya Rehabilitasyonunda rehabilitasyona uygunluk müdürü Rhonda Reininger, “Yaşam boyunca sizi etkileyen bir şey, bu nedenle eklemlerinizi korurken faaliyette bulunmanın yollarını bulmak istiyor” diyor.

 

Burada, romatoid artrit ağrısını hafifletmeye yardımcı olmak için 10 teknik gösteriyoruz .

 

 

Eklemlerinizi koruyun

Reininger’ın hastalara eklemlerini, şu anda belirtisiz olanlar da dahil olmak üzere koruması öğretiliyor.

 

Düğüncüsü, küçük görevleri yaparken bile daima eklemlerinizi düşünmeniz gerektiğini söylüyor.

 

Ağır bir kap kaldırmak yerine tezgahın üzerinden kaydırın; Elinizi yerine bir kapıyı açmak için bir omuz kullanın; ve kitapları elinizin avucunda tutun, parmaklarınızla değil.

 

Egzersiz yap

Egzersiz, eklem ağrısını tutmanın önemli bir bileşeni olabilir. Ayrıca size daha fazla enerji verebilir ve ruh halinizi geliştirebilir.

 

Haftada üç kez 30 dakikalık yürüyüş, bisiklet sürme, yüzme ve hafif eğitim bu avantajları sunabilir, ancak sizin için güvenli olduklarından emin olmak için doktorunuza danışın.

 

Reininger, ağır gramajlardan kaçınmanızı ve bir egzersizin sizi nasıl hissettireceğini bilene kadar kısa süreli egzersiz yapmanızı önerir. Bir saatten fazla ağrınız varsa, onu fazla aşmışsınızdır.

 

Diğer ipuçları: Eklem iltihaplı olduğunda egzersiz yapmayınız; acı hissedersen biraz ara ver; ve alternatif pozisyonlar, bahçe işleri veya pişirme gibi görevleri yerine getirirken periyodik olarak gerçekleştirir.

 

 

Uzatmak

Ağrısız olduğunuzu varsayarsak, Reininger her gün eklemlerinizi gerginleştirerek size acı vermeyecek kadar gergin olmasını söyler.

 

Bir fizyoterapist ya da başka bir doktor ihtiyaçlarınıza göre bir germe programına yardımcı olabilir.

 

RA’lı insanlar sabaha karşı günün diğer saatlerine göre daha sert hissetmek eğilimindedirler, bu nedenle eklemlerinizi ısıtmak için bir duş alıp geriye kalan gününüzde kendinizi gevşetmek için geriniz.

 

Dinlen

Yeterince dinlenmek önemlidir.

 

Bir mola vermek zihninizi rahatlatabilir, eklemlerinizde ağrıyı hafifletebilir ve genellikle hastalığa bağlı yorgunluğun azaltılmasına yardımcı olabilir.

 

Ne kadar ihtiyacın var? Reininger, “Dinlenme kişiseltir-bir kişinin dayanıklılığına bağlıdır” diyor. Ancak, fazla dinlenmekten kaçının . Sedanter bir yaşam tarzı zararlı olabilir, bu yüzden ara sıra dinlenme periyotları etkinliktedir.

 

Sıcak bir banyo veya duş al

Reininger’e göre, nemli ısı özellikle nüfuz ediyor gibi görünüyor ve romatoid artrit ağrısından kurtarmayı sağlıyor.

 

Sıcak bir banyo veya duş almayı ya da sıcak suda boğazınızı ıslatmayı önerir.

 

Ek olarak, çoğu eczanede bulunan nemli ısıtma yastıkları, geçici ağrı kesici sağlamak için bir seferde 10 ila 15 dakika boyunca uygulanabilir.

 

Sıcak balmumu deneyin

Ellerinizin veya ayaklarınızın eklem ağrısı varsa, sıcak balmumu banyosu iltihaplanmayı azaltabilir. (Bu sporla ilgili yaralanmalar için kullanılan klasik bir tekniktir.)

 

Reininger, bunun bir ısıtma yastığından daha iyi çalışabileceğini söylüyor; çünkü sıcak su banyosunda ısınırken olduğu gibi, ısı da parmaklar ya da parmakların etrafında yol alıyor.

 

Reininger’in bazı hastaların tercih ettiğini söyledikleri bu sıcak balmumu banyoları, çevrimiçi veya eczanelerde bulunabilir.

 

Baston deneyin

Çoğu kişi bir bastonun sakatlığı belirttiğini düşünüyor, ancak eklem ağrısını azaltmaya yardımcı oluyorsa kimin umurunda?

 

Bastonları bulmak ve kullanmak kolaydır ve vücut ağırlıklarınızın% 20’sini bacaklarından, kalçalarından ve ayak bileğinden alabilir.

 

Kilo vermek

Reininger, fazla kilolu olmak, diz, sırt ve kalçalar gibi ağırlık taşıyan eklemler üzerinde aşırı stres yaratabilir ve olumsuz yönde etkileyebilir.

 

Çalışmalar yağ dokusunun iltihaplanmayı artıracak kimyasallar üretebileceğini, romatoid artrit hastalarının bir şeyden kaçınmaya ihtiyaç duyduğunu göstermiştir.

 

Özel aletleri kullan

Bazı ekipman türleri günlük işlerin daha az acılı olmasına yardımcı olabilir. Reininger, kalemlerin, bıçakların, teneke kutu açıcıların, fermuar kulplarının ve ek ürünlerin korunmasına yardımcı olduğunuzu belirtti.

 

Bu tür donanımları bulmakla ilgili iyi haber, her zaman onlar için özel mağazalara bakmak zorunda kalmamanızdır.

 

Birçok alet, kullanımı kolaylaştırmak için basitçe tasarlanmıştır – büyük tutamaklara sahip mutfak aletleri, ergonomik açacaklar ve büyük çekmece çeker.

 

 

Dikkatli plan yapın

Alevlenmenin ne zaman oluşabileceğini, eklemlerin sert ve şişmiş halini veya egzersiz yaparken aşırıya kaçtığında bunu söylemek zordur.

 

Bu olayları öngöremezsiniz, sorunlar ortaya çıkmadan hazırlıklı olmak ve planlamak iyi bir fikirdir. Reininger, başlattığınız herhangi bir etkinliğin, yarı yolda sona erebileceğiniz bir eylem olduğundan emin olmak için diyor.

 

İşleri bölümlere bölün, bir gün bir bitki toplayın, bir gün başka bir güne atın, hepsini birer birer uğraşmak yerine. Egzersiz yaparken, bir seferde 30 dakika yapmak gerekmez; gün içinde üç adet 10 dakikalık artışlar deneyin.

Bu Konular da İlginizi Çekebilir

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Deva Ağrı Kremi Ejzane.com üzerinden de sipariş verebilirsiniz.

Adınız (gerekli) : Telefon (gerekli)

Biz Sizi Arayalım
biz sizi arayalım
© 2018